Sunday, January 8, 2012

Navy Pioneers: A History of African Americans in the Navy Music Program


Photo of Army and Navy Bands at a War Bond Rally in the Hawaiian Armory June 19, 1945. Jazz legend John Coltrane is the saxophone player bottom row far right. Photo courtesy of Museum is US Army Museum of Hawaii (photo #2428), Judith Bowman, Director US Army Museum of Hawaii.
In 1942, the Navy enlisted 5,000 African American musicians, such as trumpeter Clark Terry, saxophonist Von Freeman, and composer Gerald Wilson, successfully creating some of the best jazz bands in the country, helping to end segregation in the Navy. Also of note, Musician First Class James Parsons, trumpeter, was later appointed by President John F. Kennedy as the first African American Federal Judge with permanent tenure.

From the "Golden Age of Bands" to today's technology-driven entertainment, U.S. Navy Band Great Lakes continues "Pride in Service" as a force for global good through community outreach, diversity, recruitment, and honoring those who serve. (source: Navy Band Great Lakes)

John Coltrane in the US Navy Band

This is the captivating history of African-American musicians in the U.S. Navy, and their fight for recognition and social justice. African-Americans have been a part of Navy music since the days of the Colonial Navy, and have played an integral role in the defense of our nation and in boosting the morale of sailors aboard ship and ashore. Exhaustive research by the Navy Band's archive team, in partnership with the Naval History and Heritage Command, has uncovered some surprising and unusual facts about their efforts to integrate the Navy and to be recognized as invaluable contributors to our nation's history and cultural heritage. This story is also told in music, through performances by band members from all units of the Navy Band, and with photos from our archives and the Naval History and Heritage Command. We look forward to presenting this little-known history of African-American Navy musicians!

Photo of Army and Navy Bands at a War Bond Rally in the Hawaiian Armory June 19, 1945. Jazz legend John Coltrane is the saxophone player bottom row far right. Photo courtesy of Museum is US Army Museum of Hawaii (photo #2428), Judith Bowman, Director US Army Museum of Hawaii.

Navy Pioneers: A History of African Americans in the Navy Music Program

4 comments:

  1. Do you have any further information about the Coltrane photo and/or its source? According to Coltrane discographer David Wild: "There's a problem with the photo however. If the date is right, it can't be Coltrane--he wasn't inducted into the Navy until August 1945 and didn't get to Hawaii until December of '45. If it is Coltrane, the date is wrong." It's an intriguing photo (which is apparently unknown to many Coltrane experts) but it would be good to confirm and fill in some of the back story ... N

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your comments. Although I'm a John Coltrane fan, I'm NOT a John Coltrane historian.

      The top photograph was found at wiki media, here's the link -- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:John_Coltrane,_U.S._Navy_Musician.jpg

      The portrait of John Coltrane in the navy came from Wikipedia here's the link -- http://en.wikipedia.org/wiki/File:U.S._Naval_Reserve_portrait_of_Johnny_Coltrane_edit.jpg

      I hope the links help.

      --Ron Edwards, US Slave Blog

      Delete
  2. إتقان عملية التنظيف لمنزلك، فأول مرحلة لعملية التنظيف بمنزلك و هي إزالة كل منازل العنكبوت التي قد تتواجد بمنزلك و خاصة بالمناطق التي يصعب الوصول لها و لكن فريق عمل شركة تنظيف بالرياض لا شيء صعب لديه، بحيث أنه يتخلص من منازل العنكبوت بشكل كامل، و بعد ذلك يقوم بعملية جمع كل من المجالس و الموكيت و غرف النوم و ممر الدخول للقيام بعملية الكنس للمنزل بشكل كامل، و بعد ذلك تأتي مرحلة تنظيف قطع الثمينة و اللوحات التي تتواجد بمنزلك أي كل قطعة بمنزلك تشكل ديكورا فيتم إزالة الغبار و الأتربة عليها بواسطة مناشف خاصة بذلك مع الاستعانة بمواد منظفة عالية الجودة.
    ففريق عمل شركة تنظيف شقق بالرياض سيستخدم مواد تنظيف عالية الجودة ، بحيث يتم سكبها بالحمامات و تركها لمدة من الزمن و ذلك للتأكد من القضاء على كل المكروبات و الجراثيم المتراكمة بالحمام، و بعد الانتهاء من كل هذا يتم الانتقال إلى المطبخ و هو كذلك تنظيفه لا يقل أهمية من الحمامات بحيث أن نظافة المطابخ مرتبطة بصحة أفراد أسرتك، و لهذا ففريق عمل شركة تنظيف المنازل والبيوت والشقق سيهتم و بشكل خاص بنظافة المطبخ، بحيث أنه من أهم عمليات التنظيف هي عملية تنظيف المطبخ .
    ففريق عمل شركة تنظيف فلل بالرياض يقوم بعملية تنظيف فلل بكل معايير الجودة و الاحترافية، بحيث أنه يهتم بكل زاوية من زوايا منزلك و يصل لكل زاوية يصعب عليك سيدتي تنظيفها،كما أن عمال شركات تنظيف المنازل سيحرصون علي تنظيف المنزل بدقة عالية وذلك يتواجد فى معظم شركات تنظيف المنازل المعروفة علي المستوى الوطني و هذا يرجع إلى احترافية فريق عملها في تنفيذ كل الخدمات التي تقدمها شركات تنظيف البيوت ، بالإضافة إلى خدمة تنظيف منازل هناك.
    للفئران صفات وعادات تجعل منها آفة خطيرة بالغة الضرر و هي:
    تتكاثر بسرعة هائلة , وللتدليل على ذلك فأن الفئران تلد مابين ثلاث إلى أربع مرات في السنة وفي كل مرة تلد الأنثى عدداً من الصغار يتراوح مابين سبعة وعشرة صغار . وتصل الإناث لمرحلة البلوغ خلال ثلاثة أشهر , ولذلك فأن زوجاً من الفئران يمكن أن يصل إلى 1000 في سنة واحدة إذا ما توافرت الظروف المناسبة .و يجب الأتصال ب شركة مكافحة الفئران بالرياض لتخلصكم من الفئران نهائيا حيث أنها تتلف كثيراً من المحاصيل الغذائية . فالفأر يشارك الإنسان في طعامه, ويقدر أن الفأر يأكل ما يعادل نحو 10% من وزن جسمه يومياً.
    الحشرات طائفة من حيوانات لا فقارية في شعبة مفصليات الأرجل، تعتبر التصنيف الأكثر انتشارا والأوسع في شعبة مفصليات الأرجل. حيث تشكل الحشرات المجموعة الأكثر تنوعا من الكائنات الحية على سطح الأرض.يجب الأستعانة ب شركة مكافحة حشرات بالرياض للتخلص منها حيث أنها تحتوي علي ما يزيد من مليون نوع تم وصفها، أي أكثر من نصف جميع الكائنات الحية حيث يقدر عدد الفصائل الغير مصنفة بقرابة 30 مليونا، أي أنها تشكل أكثر من 90% من مختلف أشكال الحياة على الأرض.
    هناك العديد من الأشياء التي سوف تحتاج للاستفسار عنها عندما تقوم بالأتصال بشركات نقل الاثاث غرب الرياض. حيث انها فكرة جيدة لتقديم قائمة من الأشياء التي يجب أن نسأل عنها قبل البدء في إجراء مكالمات هاتفية، حتي يمكنك أن تكون متأكدا من أنك لا تفوت أي شيء مع الرسوم الإضافية التي لم تتوقعها. يجب عليك الحصول على مقتطفات من عدد من الشركات لأنهم جميعا لديهم خدمات وأسعار مختلفة، وانت بحاجة للتأكد من أن الاستفسار عن اسعار مختلف فرق العمل و لن تجد أفضل من شركة نقل أثاث بالرياض حيث اننا متخصصون و محترفون في هذا المجال من عشرات السنيين.
    مع ازدحام جدول اعمالك طوال الأسبوع هل ستقضي عطلتك مع عائلتك ام ستقوم بإجهاد نفسك و عائلتك معك من اجل تخزين اثاث و عفش و سوف يستغرق منك الكثير من الوقت و المجهود اتصل شركة تخزين أثاث بالرياض اليوم لمعرفة كيف يمكنك ان تقوم بالخطوة التالية و تجعلها أسهل كثيرا على أعصابك، وعلى محفظتك.

    ReplyDelete
  3. بتقديمه على اعلى خدمه وسوف تكون خدماتنا التى نقدمها لكم باذن الله تعاله خدمه متميزه وشامله افضل من أى مؤسسه تتعامل معها اخرى لن تجد شركة مثل شركة ركن الجوده لتقديم احدث
    شركة مكافحة حشرات بجازانالاعمال والخدمات المنزليه عالية الجوده ونحن نقدم الخدمات التاليه خدمات تنظيف المنازل بمدينة الدمام وتنظيف بالرياض ونقل اثاث بجازان ومكافحة الحشرات بجازان وكشف تسربات المياه بجازان وتسليك المجارى بجازان وشفط البيارات بمدينة جيزان ونقل اثاث بالمدينه المنوره ايضاً نحن نمتلك فروع بجميع انحاء ومدن المملكه العربيه السعوديه هذ يكون شئٍ بسيط منا الى شركة ركن الجوده نحن ممتازون فى خدماتنا التى عرضناها أو نستطيع أن نكتب ونقول الخدمات التى كتبناها ان هذا لشئ رائع ان تجد شركه شامله تقدم لك جميع
    شركة تنظيف منازل بالدمام

    ReplyDelete

HOME

HOME
Click here to return to the US Slave Home Page